QUE ÉS SER COMMUNITY MANAGER I QUINES SON LES SEVES FUNCIONS - 3k
19271
post-template-default,single,single-post,postid-19271,single-format-standard,ajax_leftright,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

QUE ÉS SER COMMUNITY MANAGER I QUINES SON LES SEVES FUNCIONS

Que es ser community manager

25 abr. QUE ÉS SER COMMUNITY MANAGER I QUINES SON LES SEVES FUNCIONS

Que és ser Community Manager? Qui mes qui menys, ja sap situar aproximadament la feina d’un Community Manger….. “El que porta les xarxes socials d’una empresa, nengoci, etc.”

Però ser Community Manager no és només això. El Community Manger té moltes altres funcions.

Les tasques d’un Community Manager poden variar, però aquestes 5 funcions són les bàsiques que qualsevol Communty Manager hauria de fer:

1.Crear i gestionar perfils

Un Community Manager s’encarrega de crear i gestionar perfils en nom de l’empresa per a la qual treballa, procurant que aquests perfils segueixin una mateixa línia i reflecteixin l’esperit de la marca.

2.Escoltar el “soroll” social

Un bon Community Manager ha d’escoltar el “soroll” generat per la marca en les xarxes socials, i ha de saber respondre preguntes com:

De què parla la gent?

Qui són la competència de la marca per la qual treballa?

Que interessa als fans i seguidors de l’empresa?

Quins continguts estan més disposats a compartir amb altres usuaris?

Els usuaris coneixen realment la marca?

Quins són els principals “influencers” amb els que l’empresa hauria de desenvolupar una relació a llarg termini?

El Community Manager ha  d’investigar sobre les diverses eines d’automatitzció disponibles en el mercat i estar assabentat de l’actualitat generada per la tecnlogia, el màrqueting, la indústria de la marca per la qual treballa.

3.Fer créixer la Comunitat

Els Community Managers han de fer créixer les comunitats per la que treballen, interactuant cada dia amb els membres tant de les plataformes online (xarxes, socials, blogs, foros) com plataformes offline (events, conferències, trobades….)

A la vegada que s’han de preocupar de publicar actualitzacions d’estat, posts, tweets, amb contingut de qualitat. La tasca del Community Manager és augmentar la quantitat i la qualitat de la comunitat d’usuaris de l’empresa. Tenir molts seguidors però que no siguin de qualitat, no són valuosos per a l’empresa, és millor tenir pocs però amb les connexions adequades en les xarxes socials.

L’objectiu és que els seguidors s’interessin pel contingut que s’ha publicat, i que interactuïn amb ells, ja sigui compartint-ho amb els seus amics o comentant.

4.Distribuir el contingut

El Community Manager promociona el contingut generat per la marca en les Xarxes Socials, amb l’objectiu de connectar amb el públic objectiu de l’empresa i fer que aquesta guanyi nous clients. Per a aconseguir-ho, la seva principal arma és conversar dialogant, no fent monòlegs.

5.Unir-se a la conversa

Aquesta tasca implica respondre a preguntes i comentaris online de manera quasi immediata. És posar cara a la marca en les xarxes socials i establir relacions amb els clients potencials de l’empresa, El Community Manager és la veu de l’empresa en les xarxes socials.

 

La feina del Community Manager és molt complexa. La persona que fa totes aquestes funcions ha de ser una persona molt completa, ha de ser creativa, proactiva, comunicativa, empàtica, receptiva, positiva. I ha de tenir coneixements de periodisme, màrqueting, psicologia, …

Hi ha un article molt interessant que parla dels 10 Community Managers millors d’Espanya. Entre ells el de Renfe, el de la Guàrdia Civil… si vols saber-ne més fes click al següent enllaç http://bit.ly/1BR6JT5

 

 

 

 

 

 

 

 

3 Comments

Post A Comment

QUE ÉS SER COMMUNITY MANAGER I QUINES SON LES SEVES FUNCIONS

Que es ser community manager

25 abr. QUE ES SER COMMUNITY MANAGER Y CUALES SON SUS FUNCIONES

¿Qué es ser Community Manager? Más o menos ya se sabe situar el trabajo de un Community Manager…. “El que lleva las redes sociales de una empresa, negocio, etc.”

Pero ser Community Manager no es sólo esto. El Community Manager tiene otras muchas funciones.
Las tareas de un Community Manager pueden variar, pero estas 5 funciones son las básicas que cualquier Community Manager tendría que hacer:

1. Crear y gestionar perfiles
Un Community Manager se encarga de crear y gestionar perfiles en nombre de la empresa para la cual trabaja, procurando que estos perfiles sigan una misma línea y reflejen el espíritu de la marca.

2.Escuchar el “ruido” social
Un buen Community Manager tiene que escuchar el “ruido” generado por la marca en las redes sociales, y tiene que saber responder preguntas como:

¿De qué habla la gente?
¿Quién es la competencia de la marca por la cual trabaja?
¿Que interesa a los fans y seguidores de la empresa?
¿Qué contenidos están más dispuestos a compartir con otros usuarios?
¿Los usuarios conocen realmente la marca?
¿Cuáles son los principales “influencers” con los que la empresa tendría que desarrollar una relación a largo plazo?

El Community Manager tiene que investigar sobre las diversas herramientas de automatización disponibles en el mercado y estar enterado de la actualidad generada por la tecnología, el marketing, la industria de la marca por la cual trabaja.

3.Hacer crecer la Comunidad

Los Community Managers tienen que hacer crecer las comunidades por la que trabajan, interactuando cada día con los miembros tanto de las plataformas online (redes, sociales, blogs, foros) como plataformas offline (eventos, conferencias, encuentros…)
A la vez   tiene que preocupar publicar actualizaciones de estado, posts, tweets, con contenido de calidad. La tarea del Community Manager es aumentar la cantidad y la calidad de la comunidad de usuarios de la empresa. Tener muchos seguidores pero que no sean de calidad, no son valiosos para la empresa, es mejor tener pocos, pero con las conexiones adecuadas en las Redes Sociales.
El objetivo es que los seguidores se interesen por el contenido que se ha publicado, y que interactúan con ellos, ya sea compartiéndolo con sus amigos o comentándolo.

4.Distribuir el contenido
El Community Manager promociona el contenido generado por la marca en las Redes Sociales, con el objetivo de conectar con el público objetivo de la empresa y hacer que esta gane nuevos clientes. Para conseguirlo, su principal arma es conversar dialogante, no haciendo monólogos.

5. Unirse a la conversación
Esta tarea implica responder a preguntas y comentarios online de manera casi inmediata. Es poner cara a la marca en las Redes Sociales y establecer relaciones con los clientes potenciales de la empresa. El Community Manager es la voz de la empresa en las Redes Sociales.

 

El trabajo del Community Manager es muy complejo. La persona que hace todas estas funciones tiene que ser una persona muy completa, tiene que ser creativa, proactiva, comunicativa, empática, receptiva, positiva… Y tiene que tener conocimientos de periodismo, marketing, psicología, …

Hay un artículo muy interesante que habla de los 10 Community Managers mejores de España. Entre ellos lo de Renfe, el de la Guardia Civil… si quieres saber más haz clic en el siguiente enlace http://bit.ly/1br6jt5
No Comments

Post A Comment

Uso de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d' usuari. Si continua navegant esta donant el seu consentiment per l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, fes click a l'enllaç per a una major informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies