QUE ÉS SER COMMUNITY MANAGER I QUINES SON LES SEVES FUNCIONS - 3k
19271
post-template-default,single,single-post,postid-19271,single-format-standard,ajax_leftright,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

QUE ÉS SER COMMUNITY MANAGER I QUINES SON LES SEVES FUNCIONS

Que es ser community manager

25 abr. QUE ÉS SER COMMUNITY MANAGER I QUINES SON LES SEVES FUNCIONS

Que és ser Community Manager? Qui mes qui menys, ja sap situar aproximadament la feina d’un Community Manger….. “El que porta les xarxes socials d’una empresa, nengoci, etc.”

Però ser Community Manager no és només això. El Community Manger té moltes altres funcions.

Les tasques d’un Community Manager poden variar, però aquestes 5 funcions són les bàsiques que qualsevol Communty Manager hauria de fer:

1.Crear i gestionar perfils

Un Community Manager s’encarrega de crear i gestionar perfils en nom de l’empresa per a la qual treballa, procurant que aquests perfils segueixin una mateixa línia i reflecteixin l’esperit de la marca.

2.Escoltar el “soroll” social

Un bon Community Manager ha d’escoltar el “soroll” generat per la marca en les xarxes socials, i ha de saber respondre preguntes com:

De què parla la gent?

Qui són la competència de la marca per la qual treballa?

Que interessa als fans i seguidors de l’empresa?

Quins continguts estan més disposats a compartir amb altres usuaris?

Els usuaris coneixen realment la marca?

Quins són els principals “influencers” amb els que l’empresa hauria de desenvolupar una relació a llarg termini?

El Community Manager ha  d’investigar sobre les diverses eines d’automatitzció disponibles en el mercat i estar assabentat de l’actualitat generada per la tecnlogia, el màrqueting, la indústria de la marca per la qual treballa.

3.Fer créixer la Comunitat

Els Community Managers han de fer créixer les comunitats per la que treballen, interactuant cada dia amb els membres tant de les plataformes online (xarxes, socials, blogs, foros) com plataformes offline (events, conferències, trobades….)

A la vegada que s’han de preocupar de publicar actualitzacions d’estat, posts, tweets, amb contingut de qualitat. La tasca del Community Manager és augmentar la quantitat i la qualitat de la comunitat d’usuaris de l’empresa. Tenir molts seguidors però que no siguin de qualitat, no són valuosos per a l’empresa, és millor tenir pocs però amb les connexions adequades en les xarxes socials.

L’objectiu és que els seguidors s’interessin pel contingut que s’ha publicat, i que interactuïn amb ells, ja sigui compartint-ho amb els seus amics o comentant.

4.Distribuir el contingut

El Community Manager promociona el contingut generat per la marca en les Xarxes Socials, amb l’objectiu de connectar amb el públic objectiu de l’empresa i fer que aquesta guanyi nous clients. Per a aconseguir-ho, la seva principal arma és conversar dialogant, no fent monòlegs.

5.Unir-se a la conversa

Aquesta tasca implica respondre a preguntes i comentaris online de manera quasi immediata. És posar cara a la marca en les xarxes socials i establir relacions amb els clients potencials de l’empresa, El Community Manager és la veu de l’empresa en les xarxes socials.

 

La feina del Community Manager és molt complexa. La persona que fa totes aquestes funcions ha de ser una persona molt completa, ha de ser creativa, proactiva, comunicativa, empàtica, receptiva, positiva. I ha de tenir coneixements de periodisme, màrqueting, psicologia, …

Hi ha un article molt interessant que parla dels 10 Community Managers millors d’Espanya. Entre ells el de Renfe, el de la Guàrdia Civil… si vols saber-ne més fes click al següent enllaç http://bit.ly/1BR6JT5

 

 

 

 

 

 

 

 

3 Comentaris

Publicar un comentari

Uso de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d' usuari. Si continua navegant esta donant el seu consentiment per l'acceptació de les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, fes click a l'enllaç per a una major informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies